صنعت اسباب‌بازی با نقش‌آفرینی بخش خصوصی به رونق و خلق ارزش افزوده می‌رسد

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، صنعت اسباب‌بازی از صنایع خلاق و به مثابه یکی از مؤلفه‌های توانمندی کشور، با احیای حلقه‌های زنجیره ایده تا تولید و تجاری‌سازی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تولید محصولات مبتنی بر خواست و فرهنگ عمومی جامعه به ایجاد اشتغال، ترویج فرهنگی، ارتقای سطح آموزش و خلق ارزش افزوده می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در افتتاحیه چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، صنعت اسباب‌بازی را از مؤلفه‌های توانمندی کشورها دانست و گفت: یران با پیشینه غنی و قدیمی در تاریخ فرهنگی و صنایع نرم مانند اسباب‌بازی صنایع دستی و هنری، باید با تکیه به نوآوری و فرهنگ بومی خود راه را برای تجاری‌سازی صنعت اسباب‌بازی هموار کند.

رئیس ستاد فناوری های نرم و هویت ساز با اشاره به تحول صنعت اسباب‌بازی در سال‌های اخیر، این حوزه را یکی از صنایع مهم در حوزه یادگیری خلاقانه، ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد مبتنی بر صنایع نرم و فرهنگی برشمرد و گفت: صنعت اسباب‌بازی در این سال‌ها متحول شده و بسیاری از اسباب‌بازی ها در مقابل تبلت ها و رایانه‌ها رنگ باخته است.

ستاری افزود: صنعت اسباب‌بازی با ورود بخش خصوصی به این حوزه و تولید مبتنی بر خواست و علاقمندی سازگار با فرهنگ عمومی به رونق می‌رسد.
رییس شورای سیاستگذاری جشنواره ملی ایران ساخت، بر ضرورت تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اندوخته‌های فرهنگی کشور افزود: بخشی از دستاوردهای صنایع فرهنگی و دستی کشور به عنوان بزرگ‌ترین پرچمدار فرهنگ ایران، طی سال‌های گذشته با وابستگی به اقتصاد نفتی و خام‌فروشی به دست فراموشی سپرده شده است اما اکنون باید با احیای حلقه‌های زنجیره ایده، نوآوری تا تجاری‌سازی سرمایه‌های این حوزه، خلق ارزش افزوده و اشتغال در کنار توسعه فرهنگی از طریق محصولات ایران ساخت محقق شود.

ستاری با اشاره به حمایت زیرساختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از صنایع نرم و فرهنگی عنوان کرد: در معاونت علمی و فناوری، سازوکار حمایت زیرساختی ویژه‌ای برای این حوزه تمهید شده است؛ به‌طوری‌که شرکت‌های خلاق حائز شرایط دانش بنیان شدن، در قالب قانون حمایت از این شرکت‌ها و دیگر شرکت‌ها در قالب برنامه توسعه کسب‌وکارهای خلاق حمایت می‌شود.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *